קטגוריות

טיפים לשיעור מוצלח

חלק א

3 פבר · Admin · ללא תגובות

“קח איתך צידה לדרך”- חלק א

להלן מס’ נקודות שיתרמו להוראה משמעותית בעת העברת השיעור\החוג:

1. הצגת לו”ז בפני התלמידים, עדיפות להצגת לו”ז כתוב.
לוחות זמנים ומסגרת, הינם דברים חשובים מאוד לתלמידים (גם למבוגרים).
כשתלמיד יודע כיצד מתחיל השיעור, מהם השלבים אותם יעבור ומה התוצר המצופה-
יהיה מרוכז, ממוקד מטרה וקשוב יותר למורה.

 

2. נתינת משמעות ל”דקות אפורות”.
בזמן ארוחת בוקר\צהריים, ניתן להעשיר את עולמו של הילד ע”י הקראת סיפור, חידות וכדו’…
דוגמא- בחוג אנגלית בנושא “חיות”, הילדים גוזרים, צובעים, יוצרים. תוך כדי זמן היצירה, נשאל את הילדים מה פירוש המילים
תוך כדי צביעה, לחלופין- ניתן להפוך את זמן היצירה ל”יצירה מונחת למידה”- המדריך יבקש לצבוע את ה”סוס”, לאחר שכל הילדים מסתכלים על
הסוס ואמורים את המילה “הורס” באנגלית. וכן הלאה. כך נתנו ערך מוסף ל”דקות האפורות”.

 

3. התייחסות לאירועים מזדמנים-
מעבר לתפקידנו כמורים, בראש ובראשונה אנו מחנכים.
אנו מחנכים לסובלנות, עזרה הדדית, יצירתיות, יזמות ועוד.
כשנשים לב שתלמיד נתן לחברו דבר מה, תלמידה עזרה לחברתה בחשיבה לפתרון החידה- מיד נעצור את השיעור, נרכז את הילדים וניתן חיזוק חיובי מילולי (או ע”י פרס) לאותו תלמיד\ה שעשו מעשה חיובי. הדבר אמור לקחת בדיוק 30 שניות. אך 30 השניות האלו משמעותיות, מעצימות ומשפיעות על שאר התלמידים.

 

4. מיקוד למידה והקשבה- בכל כיתה, בכל בית ספר, בכל עיר, תלמידים שונים הבאים מרקע חינוכי\סוציואקונומי\חברתי שונה.
כאנשי חינוך וכמורים, עלינו להתאים את שיטות ההוראה לכל אוכלוסיה ולכל גיל, אות והדבר לגבי מיקוד למידה והקשבה.
כדי למשוך את תשומת לב הילדים (ריכוז)- ניתן להיעזר באמצעי מוזיקלי (הקשה על תוף\כלי), לשיר פזמון, למחוא כף ולשלב ידיים וכו’…
חשוב לציין שלכל כיתה- נתאים סגנון ריכוז שונה.

 

בהצלחה רבה
עידן צבי- מנכ”ל
נבון פרויקטים בחינוך

אודות

חברת נבון פרויקטים בחינוך מפעילה צהרונים וחוגי ילדים בגני ילדים במסגרות בתי תלמיד, תל”ן, מתנ”סים, מרכזים קהילתיים. לחברה ידע רב וניסיון עשיר בתחומים בה עוסקת ובפרוייקטים ייחודיים הודות לניסיון החינוכי והניהולי הרב שצברה במשך השנים.

                        

החוגים שלנו

דיבייטמדענים ויוצריםאנגלית ביצירהפרחי רפואהספורט משולבמדיה טק

צרו קשר